برگزاری هفتمین نشست شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲

۲۶ تیر ۱۴۰۲ | ۰۶:۱۵ کد : ۶۸۳۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۷۸۴
برگزاری هفتمین نشست شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲

هفتمین نشست شورای هم اندیشی و تعامل رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر در سال جاری با محوریت تدوین و بازنگری دروس و برنامه های عملیاتی سال 1402 واحد استانی مبتنی بر برنامه راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، با حضور دکتر فضل الله لک رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر و ارتباط وبیناری مهندس علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی، هفتمین نشست شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوشهر در سال جدید با محوریت تدوین و بازنگری دروس و برنامه های عملیاتی سال 1402 واحد استانی مبتنی بر برنامه راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی روز سه شنبه مورخ 20 تیرماه سال ۱۴۰2 در محل سالن جلسات واحد استانی برگزار شد.

 در ابتدای این نشست اکبر احمدی رئیس اداره نظارت و ارزیابی واحد استانی بوشهر  ضمن خیر مقدم به مدعوین، به بیان دستور کار جلسه و گزارشی از مصوبات جلسات قبلی شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکز آموزش علمی کاربردی پرداخت. وی با توجه به اهمیت  سنجه های بازنگری برنامه درسی و  ارائه برنامه های درسی خود اشتغالی، دعوت از مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور آشنایی بیشتر مراکز آموزشی با فرآیند طراحی و تدوین برنامه های درسی را در راستای اهداف راهبردی دانشگاه دانست و خواستار مشارکت حداکثری مراکز مطابق با جداول زمان بندی اجرای برنامه ها و منطبق با توان عملیاتی مربوطه شد.

در ادامه جلسه دکتر فضل اله لک رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، با توجه به برگزاری مرتب جلسات هفتگی شورای هم اندیشی به منظور ارائه گزارش رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان، از میزان پیشرفت برنامه ها و تعیین بروندادهای فعالیت های عملکردی، استفاده مؤثر از توان عملیاتی کارکنان و مدرسان مراکز را در اجرای فرآیندهای مرتبط، بسیار مهم  قلمداد کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر ظرفیت بیش از 800 نفری مدرسان در نظام آموزش علمی‌کاربردی استان را فرصت مناسبی برای انتقال دانش و تجارب و اندوخته های علمی و عملی آنان به دانشجویان و مراکز و دستیابی بیشتر به اهداف کارآفرینی و اشتغال عنوان کرده و آموزش های علمی کاربردی را دارای نتایج ملموسی در توانمندسازی، اشتغال آفرینی و مهارت افزایی دانشجویان و دانش آموختگان ارزیابی و خواستار استفاده جدی و بیشتر مراکز آموزش از ظرفیت تدوین و بازنگری دروس، آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت مهارتی، تضمین اشتغال و طرح آباد در رفع بیکاری و ایجاد رضایت مندی در فارغ التحصیلان و صاحبان صنعت شد. 

مهندس جمال زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه جلسه ضمن تبیین و تشریح مأموریت های دانشگاه در حوزه برنامه ریزی درسی به اهمیت تدوین و بازنگری دروس در راستای اشتغال زایی و اشتغال آفرینی اشاره داشت. مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه، تقاضامحوری و تدوین رشته ها و برنامه های درسی دانشگاه مبتنی بر نیازسنجی های شغلی و مهارتی را از جمله انعطاف پذیری های مهم دانشگاه تلقی  و حذف حدود 2500 کدرشته محل در سال گذشته با جایگزینی 846 کدرشته محل جدید برای مراکز آموزش علمی کاربردی در سطح کشور را در این راستا دانست.

مهندس علیرضا جمال زاده افزود : برنامه های درسی علمی کاربردی براساس احصاء نیازمندی های شغلی کشور و تجزیه و تحلیل شغل های مختلف به منظور اشتغالزایی مؤثر و پایدار در شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه و با حضور متخصصین و نمایندگان صنایع مختلف، طراحی وتدوین می شود و در زمینه توسعه آموزش های کوتاه مدت، تدوین و بازنگری دروس و طراحی های رشته های جدید مبتنی بر رشد و توسعه تکنولوژی، نیازمند همکاری و همیاری همه مراکز آموزش و واحدهای استانی هستیم.  
مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه، اجرای سند آمایش سرزمینی و توسعه متوازن رشته ها از سوی دانشگاه با حذف ۲۵۰۰ کدرشته محل غیرضروری در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، غربالگری ۱۱۰۰ کدرشته محل فاقد تقاضا و ایجاد ۸۴۶ کدرشته محل جدید مطابق با شغل های نوظهور و نیاز بازار کار را نشان از  هدف گذاری دقیق دانشگاه در محصول محوری ،هدایت گری و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان عنوان کرد.

 درانتهای این جلسه، هریک از رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان به ارائه سئوالات و پیشنهادات خود در راستای مهارت افزایی و اشتغال اثربخش دانشجویان پرداخته و گزارشی از برنامه های عملیاتی پیش بینی شده خود در سال 1402 را ارائه کردند.

 


نظر شما :